تا به حال همدلی کرده‌اید؟

تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که با کفش‌های شخص دیگر راه بروید؟ یا با عینک او ببینید؟ تا به حال خودتان را جای دیگری گذاشته‌اید؟ کارل راجرز می‌گوید: « همدلی به معنای درک دنیای شخصی طرف مقابل است ٬ انگار که دنیای خودتان است ( البته قید انگار مهم است و نباید از بین برود) همدلی یعنی حس کردن خشم٬ ترس و سردرگمیِ درمان‌جو ٬ چنان‌که انگار حس خودتان بوده است . بدون این‌که خشمگین شوید٬ بترسید یا این‌که سردرگم شوید .» به زبان ساده همدلی یعنی به درون من بیایی و بکوشی دنیا را آن‌چنان‌که من می‌بینم ٫ ببینی و بفهمی .

همدلی درک دیدگاه‌ها و احساسات دیگران است . با این تعاریف تابه‌حال با شخصی همدلی کرده‌اید ؟

تا به حال همدلی کرده‌اید؟

یک لبخند از پشت ماسک

این روزها به دلیل بیماری کرونا روش زندگی افراد تغییر کرده است . شعار درخانه ماندن و شرایط بد اقتصادی حاکم بر جامعه روز به روز افراد را مضطرب‌تر و از یکدیگر دورتر می‌کند . به‌گونه‌ای که موجی از افسردگی در میان مردم شهر احساس می‌شد . باید کاری می‌کردیم تا گوشه‌ای از این ماجرا گرفته می‌شد و جلسه‌ای که بعد از دو ماه دورکاری و قرنطینه با تعارفات ماسک ٬ دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده تشکیل شد . خبر از برگزاری جشنی در محلات تهران می‌داد . جشنی باهدف همدلی با شرایط نگران‌کننده مردم.

خواستیم در کنارتان باشیم و از دید شما به زندگی نگاه کنیم. آمدیم تا برای حتی چند لحظه شادی در دلتان ایجاد کنیم و لبخندهایی که از پشت ماسک هم به چشم می‌آمد ببینیم .

یک لبخند از پشت ماسک

نمونه سؤالات امتحانی بر روی استیج متحرک

ما در انتشارات بنی‌هاشمی خامنه با بیش از 40 سال سابقه کار در تدوین نمونه سؤالات امتحانی در تاریخ اول تا چهارم خرداد با استیجی متحرک به همراهی هنرمندان عزیزی در محلات شهر تهران حضور پیدا کردیم و با برگزاری جشن همدلی سعی بر شاد کردن دل‌های شما داشتیم . دیدن لبخندهای شما حتی از پشت پنجره‌های منازلتان هدفی بود که ما به آن رسیدیم . اما این‌همه‌ی داستان نیست . در این زمان که همه در خانه مانده بودیم٬ دانش آموزان شرایط سختی را سپری می‌کردند . کلاس‌های آنلاین و آموزش‌های مجازی قطعاً نمی‌توانست به‌اندازه‌ی حضور در کلاس و تدریس‌های حضوری تأثیرگذار باشد . حالا کاری که از دست ما برمی‌آمد چه بود؟

نمونه سؤالات امتحانی بر روی استیج متحرک

پخش بن‌های تخفیف 50 درصدی کتاب‌های انتشارات که می‌توانست با وجود داشتن درس‌نامه‌ی نکته‌ای و نمونه سؤال با پاسخنامه انتخاب مناسبی برای شب‌های امتحان باشد و تشکیل گروه واتس آپ٬ که با عضویت در آن دانش آموزان می‌توانستند از یک ماه رفع اشکال رایگان توسط دبیران مطرح مدارس شهر تهران برخوردار شوند.

جشن همدلی انتشارات بنی هاشمی خامنه فرصتی بود تا ما در این شرایط بتوانیم لحظاتی را کنار شما سپری کنیم و بگوییم که تنها نیستید٬ ما همیشه همراهتان هستیم.

نمونه سؤالات امتحانی بر روی استیج متحرک