دنبال سوالات امتحان نهایی هستید؟

همه دانش آموزان هرچه قدر به شب امتحان نزدیک‌تر می‌شوند نگرانی‌شان نسبت به امتحانات نهایی بیشتر است و به دنبال نمونه سوالاتی هستند که بتوانند با حل آن‌ها آمادگی کامل برای امتحان را داشته باشند . سوالاتی شبیه به سوالات امتحان و منطبق بر آزمون‌های نهایی سال‌های گذشته .

در لغت‌نامه‌ی دهخدا تطابق به معنای اتحاد، یک جهتی، برابری، یکسانی و مشابهت و پیوستگی است . ما در فارسی معادل کلمه‌ی باهم برابر شدن از کلمه‌ی تطابق استفاده می‌کنیم . این یعنی وقتی از درصد تطابق بالای دو چیز صحبت می‌کنیم یعنی از میزان شباهت و برابری و یک جهت بودن آن‌ها صحبت شده است .

پس حالا که سوالات امتحان نهایی را نداریم ، می‌توانیم از نمونه سوالاتی استفاده کنیم که هم سو با آزمون‌های نهایی طراحی شده و از درصد تطابق بالایی برخوردار باشد.

حالا سوالی که پیش می‌آید این است :

چگونه می‌توانیم به این دسته از نمونه سوالات دسترسی داشته باشیم؟

برای اعتماد کردن به درصد تطابق بالای نمونه سوال، به سوالات نهایی باید یکسری موارد را در نظر داشته باشیم.

  • شخص حقیقی یا حقوقی که این سوالات را در اختیار ما قرار می‌دهد در چه زمینه‌ای و چه قدر سابقه دارد؟
  • این‌که سوالات توسط چه کسی جمع آوری شده و پاسخنامه‌ی آن‌ها از کجا تهیه و تألیف شده است ؟
  • نحوه‌ی پاسخ‌دهی به سوالات از اهمیت بالایی برخوردار است . پاسخنامه کوتاه و مختصر است یا کامل و مفصل؟

شاید فکر کنید توجه کردن به این موارد چه کمکی به شما می‌کند اما ما با مثال به شما ثابت می‌کنیم :

انتشارات بنی‌هاشمی خامنه با 40 سال سابقه در طراحی نمونه سوالات امتحان نهایی در سال 1397 با کمک کادری مجرب از دبیران ، تألیف کتاب‌های کمک آموزشی و درسی پایه دوازدهم را شروع کرد . پایه‌ای که برای اولین بار به نظام جدید اضافه شد و  امتحان نهایی برای این پایه تا آن زمان برگزار نشده بود.

اما با توجه به تجربه‌ای که در این زمینه وجود داشت سوالات تألیفی درصد تطابق بالایی با امتحانات نهایی که در آن سال برگزار شد، داشت .

خبر خوب چیست؟

این دقیقاً همان چیزی است که شما در شب امتحان به دنبال آن هستید که با توجه به جدول‌های زیر می‌توانید میزان تشابه و جزئیات تشابه سوالات نهایی دروس پایه دوازدهم را با جزوات بنی‌هاشمی مشاهده کنید .

در اصل کامل بودن کتاب‌های کمک آموزشی و درسی که درس‌نامه ، نمونه سوال امتحان نهایی و پاسخ تشریحی دارد و بالا بودن درصد تطابق آن با سوالات امتحان نهایی رمز موفقیت شما در آزمون‌های نهایی خواهد بود .

عجیبه! نه؟!

درصد تطابق کتاب های انتشارات بنی هاشمی خامنه با سوالات امتحان نهایی  درصد تطابق کتاب های انتشارات بنی هاشمی خامنه با سوالات امتحان نهایی  درصد تطابق کتاب های انتشارات بنی هاشمی خامنه با سوالات امتحان نهایی  درصد تطابق کتاب های انتشارات بنی هاشمی خامنه با سوالات امتحان نهایی  درصد تطابق کتاب های انتشارات بنی هاشمی خامنه با سوالات امتحان نهایی